2011. április 26., kedd

Tiramisu

                                                                                                  
  Hozzávalók:
Tészta:
50dkg babapiskóta
1dl tej
2dl feketekávé
fél dl rum
5dkg kakaópor
Krém:
5dl + 2 dl tej
1cs vaníliapuding /dr oetker /
1cs vanília cukor / dr oetker,bourbon vaníliás /
1cs tiramisu krémpor
2dl tejszín / hullala /
fél dl rum 

  1. Megfőzzük a feketekávét és összekeverjük a rummal és a tejjel.Ebben forgatjuk meg egy pillanatra a babapiskótákat.A tészta minőségétől függ meddig kell áztatni.Én épphogy csak belemártottam a két végét.
  2. Az 5dl tejből szokásos módon pudingot főzünk.A tiramisu krémport 2dl hideg tejjel jól kikeverjük,hogy krémes állagú legyen és ehhez adjuk a rumot.A tejszínt habbá verjük.
  3. Ezt követően a kihűlt pudingot a tiramiszu krémet összekeverjük,majd a tejszínhabot is hozzáadjuk.
  4. A tiramisut tehetjük tortaformába,melyet előtte kifolpackozunk,vagy egy négyszögletes tálba.Én az utóbbit választottam.
  5. A tál aljába piskótát teszünk,arra egy réteg krémet,és ezt megszórjuk kakaóporral./ én nem szórtam meg /.Addig folytatjuk a rétegezést,amíg el nem fogynak a hozzávalóink,de arra ügyeljünk,hogy a tetejére krém kerüljön.
  6. Hűtőszekrénybe helyezzük 3-4 órára.Ha tortaformába rakjuk,kiborítjuk óvatosan egy tálcára,megszórjuk kakaóporral és szeleteljük.Ha tálba készítettük,ugyanúgy megszórjuk,és kanállal szedjük mint a somlói galuskát.Én a tálból nagyon szépen tudtam szeletelni.
 



  



 

Nincsenek megjegyzések: